Проект на тему: «Програма збереження
природи нашого міста»
Вид проекту за домінуючою діяльністю: дослідницько-пошуковий.
Вид проекту за характером координації: суб’єкт-суб’єктивна взаємодія вчителя й учня.
Вид проекту за характером контактів: групова робота.
Вид проекту за кількістю учасників: колективне
дослідження.
Вид проекту за тривалістю: довготривалий (2 місяці)
Навчальні предмети: природознавство , математика, інформатика, українська мова.
Мета: Показати
учням шляхи впливу на громадянську свідомість, переконати в тому, що
екологічний стан навколишнього середовища залежить від кожного громадянина;
Ознайомитися
з особливостями хімічного складу побутових (із пластика, скла, металу) і
харчових відходів;
Виховувати
культуру поведінки.
Етапи навчального проекту
I етап.
Стратегія проекту.
Визначення
теми, мети проекту, навчальних предметів, зміст яких задіяно;
виду
проекту та його тривалості.
II етап. Планування проекту.
1.
Ознайомлення
учнів із загальною темою і провідною проблемою.
а) Екскурсія вулицями міста, під час якої діти відмічають найбільш поширені
відходи промисловості, що забруднюють навколишнє середовище.
б) Визначення проблемних запитань.
2. Вибір учнями групових проектів.
3. Обміркування шляхів розв’язання
проблеми.
4. Формування груп для проведення
дослідження.
В результаті обговорення учні об’єдналися в чотири групи:
група 1 –
«Пошуковці»
група 2 – «Дослідники»
група 3 – «Соціологи»
група 4 – «Екологи»
III етап. Реалізація проекту.
1.
Складання
учнями плану роботи над проектом.
2.
Розподіл
обов’язків між членами групи щодо пошукової діяльності.
3.
Самостійна
робота учнів.
Група 1. За
допомогою дослідів(під наглядом вчителя) діти визначають фізичні і хімічні
властивості пластику, металу, скла, яблука (за твердістю, крихкістю,
розчинністю у воді, горінням). Занесення висновків дослідів у таблицю за
методом «Мозаїка».
Група 2. Спостереження
учнями за змінами стану визначених об’єктів для дослідів, які поміщені у грунт.
Висновки заносяться у щоденник спостережень.
Група 3. Учні
проводять соціологічне опитування: «Чи знаєте ви, який з об’єктів найбільше
шкодить екології міста здоров’ю людини».
За результатом опитування створюється діаграма.
Група 4. Виготовлення
учнями за допомогою батьків вказівних щитків та встановлення їх у найбільш
засмічених містах, щоб привернути увагу до проблеми забруднення екології в
місті.
4.
Аналіз та
обробка інформації.
5.
Виготовлення
освітнього продукту (кожна група готує фоторепортаж).
IV етап. Підсумок проекту.
1.
Оформлення
результатів дослідження.
2.
Підготовка до
презентації.
3.
Захист
проектів.
4.
Висновки.
Під час роботи над проектом учні:
- вчилися виділяти,
аналізувати, синтезувати потрібний матеріал у великому потоці інформації;
- розвивали навички роботи в
групі;
- готуючи та створюючи
презентації, вчилися виступати перед аудиторією, стисло формулювати свою думку,
чітко подавати результати досліджень за допомогою діаграм і таблиць,
аналізувати, порівнювати факти, передбачати наслідки вчинків, відбирали,
систематизували та аналізували зібрану інформацію для створення презентації
проекту, навчилися робити фоторепортаж;
- вчилися впливати на
громадянську свідомість з метою збереження екології навколишнього середовища.
|